Russeservice missbruker russen

I år er det 96´er kullet som står for tur. I år er det vi som skal feire vårt siste år på videregående skole som russ. Sammen skal vi sørge for at dette blir en tid vi ikke glemmer, fordi dette har de fleste av oss gledet oss til. Noen har spart opp masse penger for å finansiere russetiden sin, andre tar det litt som det kommer. Uansett om du er den som har spart penger eller ikke, er det uansett kjipt når de som har monopol på russeklær ikke hjelper deg dersom du har spørsmål om det dyre utvalget sitt.

Det er ikke uvisst at det å være russ koster. Klær, buss eller bil for de som ønsker det, russepasset for å kunne være med på russekroene og alle andre utgifter som følger med det å være russ. På Russeservice sine hjemmesider er de så hjertelige og gir rabatt på varierte grunnpakker. Du får til og med 300 kr ekstra avslag, så lenge du kjøper en av de største og dyreste pakkene.

Men spørsmål du eventuelt har til dem? det skal de ikke svare på. Det var mange av mine medruss som hadde spørsmål angående bestillinger på hjemmesidene til Russeservice, så vi skrev en liste. Vi ringte til Russeservice, i håp om å bli litt klokere før vi brukte tusenvis på hjemmesidene deres.

Da noen endelig svarte i andre enden av telefonrøret, etter 20 minutter, kunne jeg endelig stille våre spørsmål. Spørsmålene våre gikk ut på betaling, rabatt og annet som hvem som helst kan lure på. Vi hadde også hørt historier fra fjorårets russ, og spurte om bekreftelse på dette. Vi hadde snakket med ei jente som var russ i fjor som ikke betalte før 1.september, når grunnpakkene var i salg. Hun måtte derfor betale full pris for alt. På Russeservice sine sider står det at vi bare må betale innen 1.januar. Vi lurte på om dette kom til å skje med oss også.

Det var nå jeg merket at personen i andre enden av røret ikke var så imøtekommende som vi skulle ønske. Det var aldeles ikke en hyggelig person jeg møtte på. Jeg ble kalt for en løyner, og personen jeg snakket til ble tydelig ganske sint. Fordi dette kunne ikke være sant, og jeg hadde ingen bevis for det heller. Det hele endte med at Russeservice ikke ville snakke om flere av våre spørsmål, med mindre vi sendte en mail til dem. Da måtte vi også sende inn bilder som bevis, eksempelvis skjermbilder av det som var problematisk på deres hjemmesider. Deretter la personen på røret.

Russeservice er et utrolig misledende navn, ettersom det ikke var noen service å tilby fra Russeservice sin side på dette tidspunkt. Lite informasjon er det å finne på hjemmesidene til Russeservice, utover det mest grunnleggende. Vi har ingen andre sikre leverandører vi kan bestille russeklær og annet tilbehør fra, så dette føltes som et påtvunget kjøp. 

Til russens store glede, fikk vi plutselig store rabatter på våre bestillinger, uten å helt vite hvordan eller hvorfor. Dagen etterpå, var de borte igjen. Ingen av oss forsto hva som var galt, og flere reagerte på at prisen hadde steget og var høyere enn da vi bestilte fra begynnelsen av. Vi ringte inn til Russeservice igjen, litt skjelvne etter sist samtale, heldigvis var det en mye mer behjelpelig person vi fikk snakke med denne gang. Vi ble fortalt at det var en feil i systemet, som gjorde at alle plutselig hadde fått rabatt, men det var ordnet opp i nå og fjernet. Uheldigvis for russen. Men prisen var fremdeles høyere enn da vi først bestilte.

Nå igjen, noen måneder senere, har totalsummen steget igjen. Vi har ikke endret på handlekurven i det hele tatt, og vi har ingen anelse på hvorfor dette skjer. Noen som allerede har betalt, ser at de nå plutselig har fått mer å betale igjen. Ikke tørr vi å ringe, fordi vi kan aldri vite om det er ein alright person i andre enden.

Her på bildet ser du hvordan prisen har økt. Første SC er da vi plutselig fikk rabatt, bilde 2 er dagen etter. Det siste og tredje bildet viser at delsummen min har økt, uten at jeg har lagt til flere varer..

 Selvfølgelig er det mange som ønsker å være russ det siste skoleåret. Vi som opplevde disse problemene med Russeservice, trosser det og vi fortsetter og håper at vi i det minste får det vi har bestilt. Ikke har vi fått kvittering eller bekreftelsesmelding på bestillingen vår. Som om ikke dette er nok, var kjøpsbetingelsene vi måtte godta for å kjøpe, ikke å finne noe sted på hjemmesidene deres. Men, slik er da bare Russeservice sin ?service? tydeligvis.

Nå får jeg og mine medruss bare fortsette å se fremover til det kjekke kommer. Så snart vi får pakkene våre fra Russeservice, trenger vi aldri å ha noe med monopolet deres å gjøre igjen. Fra der vi er nå, kan alt bare gå oppover, forhåpentligvis.

Har du noen lignende opplevelser?

6 kommentarer

byAnne

27.11.2014 kl.19:42

Jeg er selv russ til våren, og bestilte fra "Russedress" og har bare positive erfaringer med dem så langt hvertfall :)

Annelin Bakken

27.11.2014 kl.21:33

Bra skreve, Pia 😄

27.11.2014 kl.21:53

Dette var eg ikke klar over å eg e russ nå på varda.. Russeservice burde blitt ammeldt for det dei holde på me om detta vise seg å vær sant :0

Pia Vinningland

27.11.2014 kl.22:25

Anonym: Nai folk legge ikkje merke te det, men eg screenshotta ka prisen blei for å huska ann, å reagerte når den økte! Nå tørr me så vidt å ringa dei igjen, å tror ikkje me har bevis elle viljestyrke te å anmelda denna saken.

Pia Vinningland

27.11.2014 kl.22:25

Annelin Bakken: Tusen takk!

Pia Vinningland

27.11.2014 kl.22:25

byAnne: Ja, vi angrer på at vi ikke valgte dem! De jeg har hørt fra som også har valgt russedress har bare positivt å si :)

Skriv en ny kommentar

hits